Tuesday, January 21, 2014

Aku itu Memang Begini

Assalamualaikum semua.

Aku Begini
Berlari kadang berjalan
Mencari jalan menenangkan diri
Mengumpul kekuatan dari Sang Ilahi
Tanpa lelah meneruskan langkah

Aku Ini hambaNya
Kadang terlupa kadang terleka
Mujur ada senipis iman di dada
Mengawal tingkah dari terus berbicara
di saat Tuhan Melihat Semuanya.

Di saat aku terus menapak
Terkadang menoleh ke bawah dan ke puncak
Melihatmu terus kuat menapak
kadang deras, kadang perlahan
tanpa sedar aku telah tercampak
Jauh terperusuk hingga tidak dinampak
oleh redupmu yang memandang dari puncak

Walau jauh aku terjatuh,
Apa yang kugenggam kan terus utuh
Walau kutahu bekalanku tidak ampuh
untuk ku berharap moga ia tak terbunuh

Pernahku cuba untuk menyendiri
pergi jauh tanpa siapa peduli
namun fikiranku masih tak dapat lari
dari terus berfikir dan berdoa pada Ilahi

Aku tetap terus bertahan
walaupun rebah diserang lawan
andai memang takdir tuhan
aku terima segala ketentuan.

Aku perlu bingkas bangkit menyiapkan diri
Semua ku tepis walau aku masih sendiri
di dalam sujud ku berdoa pada Ilahi
Moga dipertemukan disaat yang Engkau susuni







No comments:

Post a Comment