Wednesday, April 13, 2011

Berkongsi itu Membahagiakan

ketenangan hati itu bisa kita peroleh dari perkara yang kita gembira untuk lakukan,hatta disaat kita sedang menderita kesakitan. Sungguh, kadang-kala kita melupai tugas kita sebagai hamba kepada penciptaNya ketika kita sedang sakit. Sungguh, kita sering melupaiNya disaat kita menghadapi masalah. Sudahlah melupaiNya di saat senang,di saat susahpun terus melupakan.

Mencari ketenangan, dengan solat malam. Menginginkan peneman hidup yang sentiasa memperkukuhkan kita untuk bangun solat malam, maka haruslah dimulai dengan diri kita terlebih dahulu.

Ayuh teman-teman, menari bersama ombak dunia masa kini. Namun, harus kita bijak untuk mengatur langkah tari kita. Jangan mengikut tari ombak dunia yang mencengkam, tetapi mengatur langkah yang harmoni agar tetap bertahan dengan permainan ombak sedemikian.

ya benar, teriakan ombak jahat itu tetap ada, namun bagaimana kita mengubah ombak jahat itu menjadi aman di mata masyarakat. Dengan kata mudah, kita menyediakan alternatif untuk masyarakat berani mendepani ombak jahat itu dengan cara dan pendekatan kita.


Pandanglah masa depanmu

masa depanmu bukan hanya 20 30 tahun, tetapi ialah hari akhirat nanti

No comments:

Post a Comment