Thursday, February 3, 2011

aku masih lemah rupanya

Jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
Aku disini dengan sejuta cinta untukmu
Jangan kau pergi untuk melupakan aku
Aku menangis karena hidup tanpamu

Sudah memang sudah
Perjalanan cinta berakhir sudah
Engkau pergi ‘tuk selamanya
‘tuk selamanya

---------------------------------------------------------
tatkala aku menasihat orang lain
men'tag'note itu 'note' ini
sebenarnya aku juga berbicara kepada diri
untuk membuat persediaan yang rapi

Baik isu perkahwinan sehinggalah kepada kepimpinan,
semua melihat yang zahir seolah aku ini sempurna
Pelbagai tawaran ditawar namun harus ku tolak
bukan kerana tawaran itu rendah harganya
tetapi kerana aku tidak berada di tahap yang sepatutnya

aku ingin menuntut ilmu
kembara segenap rantau
Belajar dari Alam
Yang Sentiasa memuji tuhan
tapi aku hanya terus hanyut

Hati ini sedih
kerna masih belum melupakan
masa lalu yang penuh dugaan
pelbagai cara telah dilakukan
untuk berusaha menjauhi onak yang tajam

ahh..aku masih lemah rupanya

semakin banyak engkau bercakap
semakin banyak yang harus engkau lakukan!
Ayuh..
Berubah kepada "Berbuat" agenda

No comments:

Post a Comment